Dobra usvojenost veščin branja in pisanja je neobhodna za otrokovo šolsko uspešnost, pozitivno šolsko samopodobo in razvoj osebnih potencialov.
V šolskem letu 2022/23 sem pod okriljem SMC Rakovnik enajsto leto nudila pomoč otrokom s težavami v branju in pisanju ter po potrebi svetovala njihovim staršem. V tem šolskem letu je korona počasi izzvenevala in ponovno je bilo možno delo »v živo«.
Svoje strokovno znanje in izkušnje, pridobljeno s študijem in štirimi desetletji v praksi šolske logopedinje, še naprej delim zainteresiranim in s svojim prostovoljnim delom prispevam skupnosti. Prijavljanje poteka preko SMC aplikacije, le redko direktno na moj e-naslov po sistemu »stari uporabniki pomagajo zainteresiranim«. Že ob prijavi prosim starše, da predstavijo otrokove težave, da ugotovimo, ali sem prava oseba za odpravljanje le-teh. Če je bilo temu tako, sem določila termin, izvedla diagnostiko in na osnovi ugotovitev načrtovala in izvajala delo z otrokom. Vzporedno sem svetovala staršem in/ali po potrebi otroka napotila v strokovno institucijo po uradno strokovno mnenje in posledično ustrezno strokovno pomoč v sami šoli.
Delo je potekalo ob ponedeljkih popoldne, po 15.00 uri, po eno šolsko uro z vsakim otrokom. Običajno sem imela tri srečanja na popoldne. Občasno sem delala tudi ob sredah popoldne, če sem presodila, da kdo od obravnavancev potrebuje občasno intenzivno pomoč. Delovala sem v smislu ugotavljanja zatečenega stanja in po programih, ki sem jih pripravila za vsakega udeleženca individualizirano. Minimalno sem pri delu uporabljala tudi računalnik.
Letos sem sodelovala s 15 otroki s težavami pri usvajanju veščin branja in pisanja oziroma njihovimi starši, v starosti šest do 12 let. Samo ena oseba je bila starejša. Sprejela sem vsakega otroka, katerega težave sem zaznala znotraj svoje strokovne kompetentnosti. Izjemoma sem delala tudi z eno odraslo osebo in sicer na področju usvajanja slovenščine. Vsi obravnavani otroci so napredovali v lastnem tempu. Potrudila sem se, da vsak obravnavanec dobi potrditev, da zmore več in bolje, si oblikuje določene delovne navade, razvija odgovornost zase in krepi samopodobo.
Vesela sem, da sem svoje prostovoljno delo na Rakovniku lahko spet opravljala v »živo«, še bolj pa moji uporabniki. Med njimi je kar nekaj takih, s katerimi smo začeli sodelovanje še v času dela na daljavo. Po odzivih sodeč tako meni tudi večina uporabnikov.
Blažka Jurček Strmšnik, dipl.def.logoped