Animatorski izlet

12.08.2017

Od 8. do 12. avgusta smo si animatorji vseh slovenskih SMC-jev, z Gašperjem M. Otrinom na čelu, ogledovali Balkan.

Prvi dan smo se zjutraj odpravili proti Međugorju. Zares lepo mesto. Tam smo šli k sveti maši in naslednje jutro, torej ob 3.30, so šli najbolj premeteni še na del romarske poti. Po zajtrku smo skupaj nadaljevali do mesta Marijinega prikazovanja, za tem smo obiskali žensko komuno. Po kosilu smo se napotili proti Črni gori.

Zvečer nas je v SMC Podgorica zares lepo sprejel kaplan Viktor Ganc, ki je postregel z roštiljem. Sledil je ogled mesta. Naslednji dan smo začeli s hitrim izletom do zgodovinskega mesta Cetinje, ki je nastalo v srednjem veku kot oporišče. Sledilo je kopanje v Budvi. Pred večerjo in prostim časom, nam je Viktor pokazal še Skadarsko jezero – v Črni gori.

Naslednje jutro smo se namenili v Albanijo, kjer vročina ni popustila. V mestu Skadar smo prespali v tamkajšnjem SMC-ju, kjer smo spoznali tudi Dona Rudija, ki tam deluje že več kot 20 let in je zelo cenjen. Popoldne smo bili na plaži, ob vrnitvi pa je SMC kar žarel od dobrega vzdušja in števila mladih, ki ga vsakodnevno obiskujejo. Najbolj nas je presunila verska raznolikost, ki sploh ni ovira – ob času molitve se vsi, katoliki, muslimani in pravoslavci zberejo v krogu in molijo. Naslednje jutro smo si Rakovničani namenili ogledati mesto, po zajtrku smo se namenili do Podgorice, kjer smo se poslovili od Viktorja.

Popoldne smo si zares na hitro ogledali Sarajevo, zvečer smo bili pa že v Žepčah (Bosna), kjer je bilo na srečo malo hladneje. Tam sta dijaški dom in šola. Naslednje jutro smo se poslovili od zelo prijaznih gostiteljev in se namenili proti Zagrebu.

Popoldne smo že prispeli, glavni razlog postanka je bila sveta maša v tamkajšnji salezijanski cerkvi, ki so jo Hrvati zgradili v zahvalo za končano vojno. Za oltarjem so na steni napisana imena vseh padlih vojakov. Po kratkem sprehodu smo pot nadaljevali proti domu.

Izlet je bil res nekaj posebnega, ker smo spoznavali nove ljudi, si nabirali izkušnje, se poveselili in premagovali vročino. V spominu mi bo ostal pravi salezijanski duh v Skadru in mogočne zgradbe vseh treh verstev, ki tam stojijo druga ob drugi.